Leerlingenraad

Op De Hoeksteen luisteren we graag naar de stemmen van de kinderen. Daarom is er een leerlingenraad die zich inzet voor een goede en prettige gang van zaken op school en regelmatig in contact is met een (of meer) vertegenwoordiger(s) van de school. Een leerlingenraad is erg belangrijk voor De Hoeksteen vanwege de volgende redenen:

✅ Leerlingen hebben een eigen stem binnen de schoolorganisatie zodat ze weten dat ze meetellen.
✅ Leerlingen maken spelenderwijs kennis met democratische beginselen.
✅ Bevordering van de betrokkenheid en verantwoordelijkheid van leerlingen met schoolse zaken.
✅ Bijdrage voor leerlingen aan het inzicht in de organisatie van de school.
✅ Leerlingen ondervinden wat realistisch en haalbaar is.
✅ Bevordering van actief burgerschap doordat leerlingen zich leren uit te drukken en te bekwamen in samenwerken, overleggen, onderhandelen, vertegenwoordigen en beïnvloeden.

Deze website is beveiligd d.m.v. reCAPTCHA. De Google Privacy Policy en Terms of Service zijn van toepassing.